18 juni.

Snart läggdags.
Har varit vaken sen halv sex imorse så snart kanske de är dags att sova.
Jobbar imorn å men bara till klockan 14.00.
Skönt.
Få se sen vad som händer, på lördagen blir de nog till syrran och hennes kille.



Inrednings runda i Borlänge.

Jag och syrran var till Borlänge, på inredningsrunda som jag skrev att vi skulle åka på.
Sett att det finns massa inredningsbutiker, på olika bloggar osv. i Borlänge, så igår tog vi en tur dit.

När vi var i Borlänge centrum och kollade inredningsbutikerna så kollade vi först in vart Lavendel och Romantik låg, vi hittade den denna gång men dom hade inte öppnat när vi kom så vi gick först till Önskehuset som ligger i Brage gallerian. Där blev de lite inhandlat bl a bokstäver åt mamma, en blomlock från Cult design. Dom har massa fina saker tycker jag b la Mateus keramik, Cult design produkter och Bruka produkter.

När vi var dit var de 10-50 % på allt i butiken.


Sen en vända in på Lavendel och Romantik. Där fanns de fina saker men inget som föll mig i smaken just nu.

Vi forsatte sedan till Tre äpplen hög som är en butik som säljer bl a barnkläder.
Dom har fräna bakverk i nåt mjukt material.

Sen mitt i mot den butiken ligger en hantverksbutik som heter Sävgårdens Hemslöjd.
Så vi var in och kikade lite.

Sen gick vi till Adding Lifestyle som vi hittade på sist vi var till Borlänge men då hade som inte öppet. Då såg vi även en butik som ligger bredvid som heter Älvans Hantverk där man kan beställa texter i utsågad plywood.
Där hittar jag små hjärtan i ståltråd som jag ska hänga upp i min "krona" från Svärdsjö butiken ~ Vackra små Ting ~.

Sen när vi gick där ifrån var vi in en vända på Centrum blomman.

Där köpte syrran två små hjärtan i röd filt.


Sen gick vi till Annas Hem en ganska nyöppnad butik som ligger i Hantverksbyn. Där fanns de mycket fint, hittat en bok om inredning där som jag vill ha.

Butiken ligger i ett eget litet hus, som säkert varit lägenheter eller nåt liknade.

Har kommit på att jag har varit med i Pralins utlottning om att vinna just den boken.

Men blir nog att inhandla eller önska sig den.



Massa fina bilder i boken..

Sen hade vi lite tid över så då tog vi en vända till Irma´s uthus, absolut den mysigaste butiken vi var till.
Så himla mysig, fina grejor och en underbar ägarinna. Den butiken kommer vi definitivt åka till igen.


Hann även med den sista på listan, innan vi for tillbaka till Falun och det var Westergården med bloggen Mitt vita lantliv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0