Städdag och Loppis

Varit upp till stugan idag på den årliga städdagen som våran vägförening har.
När vi har möte dagen efter midsommar dagen så bestämmer vi vilket datum vi ska ha städdagen och denna gång vart de den 25 juli.

Men innan jag och syrran åkte till stugan så var vi på sommarens sista loppis hos Höjens.
Hon hade inte så mycke saker kvar men hon kände iaf igen oss när vi kom,för vi var dit på hennes första loppis.
Idag fick de följa med mig två till små skyltar som Anna-Karin gjort.
Denna gång vart de:
 
Puss & kram
&
Hemlis

Dom säljs även på Norrgården.
Men dom har varit billigare på loppisen..
Köpte även en röd hjärtkorg men ska försöka måla den vit.




Sen drog vi mot stugan.
Varit regn till och från så de fanns inte så mycek att göra längs vägen.
Men vi var dit iaf.
Sen kom även mamma och Ove upp men våran gräsklippare eftersom den i fäbon är som den är.
så vi klippte och grejade.

När vi åkte hem så hittade vi på en Loppis i Blixbo.
Så vi körde först förbi men in på andra vägen som går dit.
Igentligen hade dom stängt men dom öppnade för oss.
Där hittade jag ett fint silverfat som jag gjutit på.
Får se hur de blir.

Hittade även en till Loppis skylt men ingen loppis, vi var antagligen för sent ute.

Vi åkte hem till Syrran och hämtade bl a betong och gjutformar + lite annat smått och gott sen åkte vi hem till mig.

Lite senare på kvällen började vi gjuta.
Vart lite olika saker denna gång å + två rabarberblad sen tog beongen slut,
men ska införskaffa mer imorn då vi kanske ska en vända till Kupolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0