CCW och Loppisar

Vart en vända till Rättvik idag oxå.
Vi tog även denna gång vägen över Ingels och denna gång åkte vi in på en loppis som jag såg i tisdags.
Först hittade vi ingen som ägde huset/loppisen men loppisen var öppen och de gick höns lösa på gården men sen hittade vi en kvinna hon hade inte hört oss.
Så vi kikade lite på hennes loppis och där hittade jag två djupa tallrikar som jag hittade typ förra året i Sundborn på Murmanska Gården, Möbler & Ting, sen dess har ja hållt utkik efter denna porlin men inte hittat nån.
Men nu köpte jag två djupa tallrikar som jag vill sätta i en kommande tallriks hylla.
Fick ner priset på dom å.
Hittade mer fina saker men köpte bara tallrikarna.

 

Sen forsatte vi mot Rättvik men var in på ännu en till Loppis vid ett industri område i Rättvik.
Hittade dock inget där men ändå kul att kolla.

Sen åkte vi till mammas helgbo (Ove).

Därifrån gick vi till Travbanan.
Massa fina bilar på gräsovalen.
Och så var de markand/loppis runt om på grusovalen.

Där hittade jag en gammal "sockerlåda" som vart min för 50kr.
Har sett en hos farmor och farfar som jag ska fråga om jag får ta men kune inte låta bli satt köpa denna idag.
Är så mycke olika priser på såna här "sockerlådor" har sett allt från 50 kr till 300kr.



Köpte även några gamla pepparkakas formar för 20 kr.

 

På travbanan kollade vi även på:

Demolition Derby
Veteranmarknadsdagen avslutas med ett fartfyllt Demolitons Derby där "moderna skrotbilar" pucklar på varandra och sista bil som rullar vinner!

När vi kollat klart på travbanan gick vi till Ove igen och käkade mackor sen begav sig jag och Niklas hem igen.

På vägen hem hittade jag på en loppisskylt.
Det var loppis i Gärdebyn.
HIttade på tre loppisar där uppe i Gärdebyn.
Köpte inget men var kul att kolla iaf.

På vägen hem åkte vi förbi tre loppisar till två var öppna men vi orkade inte åka in.
Får ta de en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0