29 maj

Gick till mammas jobb idag efter jag varit pch pratat lite om min kommande praktik splats.
Sen åkte vi till Plantagen och köpte en blomma som vi skulle ge farmor eftersom hon fyller år idag.
Vart en dalia i två olika rosa nyanser med en vit hink till. Sen köpte vi en blomma som doftar svagt av choklad. Även en vatten växt som vi har stoppat i en zink balja.

Sen bar de i väg till Svärdsjö, hem till farmor och farfar, hejade även på min ena kusin när vi var på väg dit.
Fikade lite, åt en jätte god kladdkaka med nötter.

Sen åkte jag och mamma till borggärdet "Svärdjö centrum".
Och in i butiken ~ Vackra små Ting ~.
Massa fina saker.
Två saker fick följa med hem.
(Bilder kommer.)
Sen var vi även in på Solängets Blommor å Sånt.
Där finns också mycke fint.

Sen när vi åkte hem började en konstig lampa lysa i bilen så då va de dags att tanka..
Sen vart de en vända till Rottneby trädgård.
Fattades lite blommor + att vid  Solängets Blommor å Sånt så hade som platerat blommor i leksakbilar,hinkar och en liten skottkärra.
Så då kom vi på att vi också kunde sätta i våran lilla skottkärra som är kvar sen vi var små.

Sen när vi kom hem så vart de å fixa lite ute.
Vi planterade dom blommorna som skulle ner i jord.
Sen fixade vi ett vattenbad men en vattenväxt och lite annat smått och gott.
Vi gjorde rent uteplatserna.
Igen..
Vi använder en Kärcher med en t-racer.
Funkar riktigt bra och fint blir de.
Sen har vi satt upp gardiner och fixat lite.
Sen vart de mat ute.

Nu sitter vi och kikar på Talang 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0