24 November 2010

Idag är de 1 månad kvar till Julafton,Kalle Anka och Tomten.

Vart tar tiden vägen?

Denna vecka har vi iaf börjat med att ta fram julpyntet.

Är en hel historia i att bara få fram allt sen ska dem upp också, sen ska de städas och byta gardiner.

Mamma undra om de var nån annan som hade lika mycke julsaker som mig som inte ens har flyttat.. ;P

Den som spar den har.

Min jul på mitt rum är väldigt blandat, både nytt och gamalt,rött och vitt.
Även zink och gran.

Man tager vad man haver och gör som man själv vill ha det.
Brukar bli bäst så.


Nu till något helt annat men ändå inte.
Brukar kolla på tv programmet Halv åtta hos mig.
Kul att se hur folk bor och hur dom lagar mat.
Mycke gott brukar dom göra,fast är ju lite kräsen i mat men ser väldigt gott ut de dom gör.

Men idag var dom hemma hos en som heter Jennie i Piteå, vet inte vem de är men vilket underbart hem.
Mysig veranda.
Å vilket kök.
Mysiga prylar hade hon.
Där vill jag bo!

Hur pysslig som helst, gjorde mycke själv så som sydde och massa mer.
Tänk om man var en sådan.

Har iaf idag på dagis lyckas sy ett rätt gulligt hjärta i filt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0