21 Jan 2010

Gillar att handla på rea och när det är halva rea priset så är det ju ännu bättre tycker iaf jag.

Vart en vända på stan idag, var meningen att jag och syrran skulle gå först på stan sen träna men någon träning hann vi inte med idag.
Så mamma föjlde med även hon.
Har iaf gått till och från jobbet idag. Skönt att det ligger så pass nära så man kan gå.

Hittade lite mer saker idag på stan, fyndade en del i går med.

Vi började dagens stan tripp inne på Hemma hos Linnéa där hittade mamma två vita fina snöflingor i porslin och där fick jag syn på en kudde. Jag köpte för ett bra tag sen tyg på Rosa huset i borlänge med denna madonna, fast jag hade tänk att sy ihop två bilder men då fick jag se en liknade sån här kudde. Och de var ju så mycke finare med en "ram" runt om så nu ska de införskaffas nå typ linne tyg.


(Bild lånad från Hemma hos Linnéas blogg)

När vi kollat klart där, å va mycke fint de finns. Så gick vi upp en vända till Gruvgatan 13.
Sen vart de in på Indiska för jag såg igår fina fönsterlampor åt syster min.
Hon har varit på jakt efter ett par såna till ett bra pris och dessa har hon kollat på förut och nu var de halva priset på 99 kr.

Sen en vända till Kuckelikana och när vi endå var vid slaggatan så gick vi in till marinas hemtextil.
Hittade ett fint linne tyg där eller två rättare sagt ett i beige och ett i svart så jag lär bestämma mig vilken färg jag vill ha.

På väg ner mot stan igen så kollade vi in Kärringen mot strömmen där hittade jag fina genomskinliga dekorationer som man kan bl a hänga i fönstret eller lägga på bordet.
Bild kommer.

Vet inte om de är Cult design dom är i från för de finns massa fina Cult design saker i den butiken.
Kollade in för någon dag sen där och då hade dom bocken Sven i silver men idag var den borta. :(

Vart även en vända in på Hemtex där jag hittade två söta lyktor i frostat glas med små hus på för 10 kr/st.
Även fina julservetter som kommer passa bra ihop med min duk från H&M Home.
Servetterna kostade nu 4,50kr/st.

De kallar iaf jag bra shoppning.

Innan vi åkte ner mot stan så fick jag nya lantliv.
Gillar den tidningen, kollade igenom den lite snabbt innnan vi for och då såg jag att bl a Alvas hus har fraktfritt nu så kikade in på den sidan,hittade en del men tror inte jag ska beställa nå.
Men finns mycke fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0