Rättvik

Igår när vi var i rättvik
(eftersom klockan är över tolv så vart de igår..)

Så var vi och kollade lite olika ställen bl a till Rättviks slalombacke där man kan åka rodel på somrarna.
Jag och Niklas har funderat på att åka,jag var där för många år sedan men vågade inte åka då utan tittade bara på.
Men nu vill vi båda åka, så vi var och kollade om vi skulle hitta nå priser.
Vi var först vid slutet av backen där stog de lite priser och sånt.
Sen när vi gick mot bilen så frågade jag mormor om man kunde åka upp till toppen av slalombacken, och de kunde man.
Så då gick färden upp mot backen.
Nerifrån ser de äckligt ut att åka men det är inte nåt emot va de va högst upp tyckte jag.
Dom har inte öppnat än utan den 31 maj öppnar dom men man ser hur banan går, den är 725 meter lång.
Ser riktigt äckligt ut men skulle vara kul att prova.
Få se om vi vågar åka i sommar.

Men vilken grym jävla utsikt de är där uppe.
Tog några bilder men vill åka upp med sen systemkamera och ta kort.
Man ser typ huur långt som helst.
Typ till boda kyrka åt ena hålet..


Kika in på deras hemsida för mer info. Sidan hittar du här..

Öppet dagligen: 31 maj – 24 aug 11.00-18.00
Skandinaviens första parallella sommarrodelbana i slalombacken.
Ett 725 m långt fartfyllt äventyr för hela familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0