Länge sen ...

Länge sen jag skrev nåt här..

Sist jag skrev så handlade de om att vi skulle börja med hallen, den vart klar förra helgen som jag skrev, dock inte kommit upp så mycke saker än för mamma vet inte riktigt vad hon vill ha upp.
Ska även fundera på nån text att skriva på väggen.
Nåt i sitlen med Välkommen eller Home Sweet home.

I går (lördag) funderade vi på om vi skulle åka till Ikea men de vart inge för de var för dåligt väder.
Men vart iaf att åka till DAK-marknaden igår, hittade en t-shirt med en sån bil som jag har en opel rekord -62a. + en bok om Rockabilly.
I fredags var jag och mamma till rättvik för att jag skulle hjälpa mormor med några grejer.
Och då var vi in i några butiker i samhället. Massa roliga butiker, massa inredningsbutiker bl a Furutorp och Rättviksknuten.

Butiken Furutorp

Storgatan 6 i Rättvik
Öppettider
Måndagar stängt

Tisdag-Fredag 11-18
Lördag 10-14

Besök Bloggen.

http://livetpafurutorp.blogspot.com/



(Boken jag köpte)

(bild lånad från google)

Beskrivning:
Den ursprungliga Rockabillyn existerade bara några få år på femtiotalet och banade vägen för rock 'n roll. I dag är Rockabilly en subkultur som nya generationer svenskar fortsätter att upptäcka.

Rockabilly är en bok om Rockabilly-kulturen. Om de tiotusentals människor i Sverige som tycker femtiotalet innebar historiens slut och fortsätter att lyssna på musiken, bära kläderna och köra bilarna. Det här är ett reportage om längtan tillbaka till något bättre. En bok om de sista romantikerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0