Regn,regn och åter regn.

Idag har ja varit barnvakt igen var det i tisdags å men idag var jag på mammas jobb eftersom jag inte skulle ha henne så länge.
Så hon fick följa med dit.
Så vi var där hela tiden när jag hade henne sen gick jag och mamma ner till stan.

Vi vart bra blöta när vi gick till stan men man torkar väl.

Kollade lite på stan, var även på stan igår en vända innan jag åkta till farmor och farfar, såg då en snygg trä ram med tre små provrör/vaser i på Blomsterriket. Ska lägga upp en bild sen så man ser hur den ser ute.
Men köpte den inte igår men idag fick de följa med hem.
Kunde inte låta bli
Igår fick två orkiderr följa med hem.
20 kr/st.
Då kunde jag absolut inte låta bli.
Tycker orkiderr är så fina.
Nu har jag 6 st fast bara två blommar men dom andra är fina i bladen.

Sen idag var vi upp och tittade i en kuriosa butik som jag inte vet va den heter.
Ska kolla upp vad den heter.
Den heter nåt i stil med :
Kuriosa
Möbler & Hantverk.

Kollade även in blomsteraffären vid Stigaregatan.
Den heter Blomster Dekoratören.

Vi var även in på Gruvgatan 13.
Finns så mycke fint, sen får man ju fler ideer.
Hittade en fin salladskål som jag ska önska mig, den går i samma stil som mina bestik "kruckor".
Finns även en mjölk kanna som jag skulle vilja ha.
Bild på dom finns här.
Sen i Rättvik på Furutorp har dom en tillbringare där det står Saft och en skål där det står Jordgubbar.

Igår vart de städning efter jag kommit hem från farmor och farfar.
När jag höll på att städa igår vilket jag skulle ha gjort för länge sen men inte orkat, så kände jag att jag inte orkade ha alla saker framma.
Så jag tog chansen och la undan lite saker som ståt framme länge nu och plockade fram lite nya saker.
Har en "tjugo rummare" fast i bokfärgad som delar av mitt rum lite, så där bytte jag plats på lite saker,tog bort några,gjorde om lite och satt dit andra saker.

Gjorde om en hylla som sitter ovanför där datorn står till en orkidee hylla där jag även fick använda mina bokstäver från Gruvgatan 13.
Ska lägga upp bilder sen på lite saker jag gjorde igår.
Har inte hunnit tagit några än men jag hinner.

Satt även upp min "krona" eller va man ska säga som jag köpte i Svärdsjö i butiken ~ Vackra små Ting ~.
Den fick sitta ovanför mitt barbord.

Jag skulle behöva flytta så man kan göra av mina saker nånstanns, nu liggger dom i massa kartonger och de är ju inte så kul.
Men men har man inge jobb får man göra de bästa av situationen.
Så då får man ha olika teman i stället.

Nu är de bara fönsterna uppe som ska tvättas och bytas gardiner sen ser de nog bra ut.

Ikväll blir de Crusing i stan få se va de blir för väder.
Ska ner en vända och kika iaf.

Lägger även in en länk till en mysig blogg.
Bloggen hittar ni här.
Även denna sida har mycke fint.
Tycker de är kul att besöka andra bloggar för dom länkar till andra sidor.
Hittade denna sida just på de sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0