Smink!

Vet inte om jag har sagt att jag var och kollade när Syrran vart sminkad på Makeup store i Falan gallerian den 19 feb.
Men iaf hon vart sminkad av en tjej, eftersom hon fått ett present kort av sin sambo till en smink kurs.
Smink kursen kostar 495 kr och då får man välja smink för den summan också.
Sen har dom massa fint i butiker, massa snygga färger och allt är skit snyggt upplagt.

Från deras hemsida:

Privat kurs! I MAKE UP STOREs koncept kan man välja på två olika typer av kurser. Vår privata make up lektion är en individuell kurs som tar 50 minuter och kostar 495:-. För denna summa får du även välja ut valfria produkter till samma värde.

Tanken bakom MAKE UP STORE's kurser är att ge kunden mer än en make up.

Det är även för att ge kunskap i hur man applicerar make upen på bästa sätt. Alla som arbetar i våra butiker är utbildade inom make up och hudvård. Tanken med Make Up Stores kurser är att ge kunden något mer än en make over. Kunden ska få kunskap i hur man själv enkelt lägger sin makeup på rätt sätt. All personal som jobbar på Make Up Store är utbildade i att hålla kurser och kommunicera kunskap till kunderna på bästa sätt.



Men iaf så var jag och Niklas in till stan och kollade när hon vart sminkad.
Fick en hel del tips medan hon sminkade syrran.

Kollade på lite smink när jag ändå var där, kollade på en pensel som jag vill ha en "sne skuren ögonborste" (se bild) men där kostade den 115 kr vilket inte min ekonomi klarar av så jag va in på Lindex i måndags och hittade en där för 29,95. Vet ej om dom är lika men man kan ju iaf prova.

Sminkar mig ju inte så ofta.

Men när jag var på Lindex handlade jag även en masscara som dom visar på tv för tillfället.
Den heter loreal double extension beauty tubes.
Där kostade den 129 kr.
Har inte provat den än men kollade nyss runt på lite bloggar och läste vad folk tyckte om den.
Tror dom flesta var nöjda iaf.
Sökte på loreal double extension beauty tubes på google.se och fick upp några bloggar som jag kikade in på.

Sen på MakeUp store använde dom även en masscara borste så när jag var till City Gross här om dagen inhandlade jag en sån för 19,95.
Kankse inte är dom bästa penslarna men eftersom min ekonomi inte är den bästa så.



Borste från Lindex, Masscara från Lindex Loreal double extension beauty tubes och masscara borste från City Gross.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0