Börja blogga igen..

NU J*vlar ska ja börja blogga igen, har tänkt på de varje dag att jag ska börja igen men har inte blivit av men nu ska ja försöka iaf..

Har ju hänt en hel del sen sist ja skrev.
De har varit jul o nyår o nu helt plötsligt så är de feburari.
Tiden har ju bara sussat förbi, den 24 januari var de 4 år sen pappa somnade in.
Sen har de hänt en massa mer som ja tänkte berätta mer om senare..

Idag är de två år sen sen min moster man(sambo) gick bort..

Lägger in lite gamla blogg inlägg från min lunar sida där de står om Janne efter som de har gått 2 år sen han somnade in och hamnade i himlen med pappa.


1 år Fre 8 feb 2008 21:16
Har gått sedan vi fick den hemska nyheten att min mosters man (sambo) hade dött.

Fick reda på det när jag var på väg hem från skolan med en kompis o mamma skulle
hämta upp mig för att åka till pappas grav för på tända ljus.Men så vart inte fallet utan jag börja gå hem efter jag fått de hemska telefon samtalet av mamma. Men när ja kommit en bit så kom hon o hämta upp mig så vi åkte hem istället.
När vi kom hem så ringde mamma några för min moster orkade inte. Alla vart chockade att han hade dött.De var min kusin som hittade han på golvet hemma, han var på väg o hämta kaffe. Men den koppen fick han aldrig dricka.
De va meningen att dom skulle ha kommit till oss den helgen men så vart de inte,mamma åkte i stället upp till min moster för att finnas där som ett stöd för henne.Som min andra moster gjorde för mamma när pappa gick bort..

Forsätt o vila i frid Janne!


R.I.P Janne 8/2-07 Mån 12 feb 2007 15:08 (Uppdaterad Mån 12 feb 2007 15:17)

I torsdag så somnade min mosters man in..Blev inte ens 54 år gammal lika gammal som pappa blev. =( Är det meningen att den generationen ska gå bort först...? Var på väg hem när jag fick reda på den hemska nyheten , det var tänkt att dom skulle komma hem till oss i helgen ,men då skulle mamma upp till rättvik så det blev inge..Har ju själv gått igenom samma sak med pappa men det är endå inte samma sak.För pappa va ju sjuk en längre tid men det här hände bara så där..När bara en enda peson går bort är det så många som blir drabbade inte bara familjen utan släkt och vänner.Janne hjälpte folk med sina bilar och var brevbärare så många visste vem Janne var. Han lämnar efter sig många blandannat barn, barnbarn , sambo , hennes barn, mamma andra slälktingar och många vänner.Tänker på hans familj för jag har själv gått igenom samma sak!

Vila i fred nu Janne och hälsa pappa!

Rättvik. Post Janne Andersson, Vikarbyn, avled den 8 februari i sitt hem. Han blev 54 år gammal. Janne hade sitt yrke som postmästare och han var en glad och hjälpsam man. Hans intressen var bilar, båtar och resor med familjen. Närmast sörjande är mor, barn, sambo, barnbarn, syster och övrig släkt och vänner.
(Tagit ur DalaDemokraten den 10/2-07)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0