Sista natten med gänget.

I natt jobbade man sista natten med Lag 5. *snyft*
Vi diskuterade de igår att man kommer nog inte sakna själva jobbet men alla goa arbetskamrater. Hela lag 5 är ju underbara.

Men iaf så va ja upp till Moa vid halv fem tiden igår och då gick vi o köpte grejor till tårtorna.Vart väl ca 550 kr men då köpte vi lite annat också.
Sen bar de av hem till henne o började med tårtorna.
Vi gjorde två prinsesstårtor en grön o en rosa. Sen vart de en maräng tårta och en choklad nånting tårta.
Men dom vart goda o de va ju huvudsakern.
Första gången jag bakade en  prinsesstårta som tur var Moa med o berättade hur man skulle göra.
På min prinsesstårta skrev vi Tobias 27 år och på andra sidan Gratis istället för Grattis (bara för att kolla reaktionerna).=)
O folk märkte de heheh..
Sen när vi gjort iordning tårtorna så ringde Moas mamma till en annan på jobbet o frågade om dom kunde komma o hämta mig o Moa och tårtorna, vi hade ingen lust att gå med dom.
Då fick vi reda på att en annan på laget hade tagit med sig Nio stubbar smörgåstårta. och en annan gjort två sockerkakor.
Så vi hade ju en del att äta.
När vi kom till jobbet så var de fel på gashyveln. de tog väl e timme ör nå o fixa se fick vi körning så jag började såga men sen efter en timme lr nå så fick jag avbyte. Då satt man o prata med folk sen skulle jag igentligen ha börjat köra men då var de så få göt kvar så ja lät Leif köra klart dom sen vart de fika.
Sen skulle dom börja köra till Såg3 men de va så konstigt grejs som dom inte brukar köra. Dom skulle köra 210 runt alltså 21 cm i diameter. de är rätt tjockt. Så första götet gick bra sen vart de skrot o de börja rinna o ha sig sen när en annan skulle köra så då vart de HEL skrot för att de vart samma vissa som föregående dag, att nån axel gick av.
Men dom höll på med de sen när klockan var typ 05,06 då började dom köra igen men då gick jag o duschade så ja kunde lämna in alla mina grejor.
Sen gick jag ut o väntade med Johanna på Tobbe, som kom efter ett tag.
Sen bar de av hitåt, prata lite me Katta o Hanna o så sen gick ja o lade mig vaknade vid 14,20 tiden. Orkade inte gå upp.

Sen nu har ja fått reda på att Moa inte ska vara med imorgon o ja som tog upp de jag ska dricka igår.
Så de blir väl o åka till Hofors o hämta de senare.
JObbigt men men.

men de kommer nog bli roligt imorn inte för ja vet hur ja ska ta mig ditt o hem eftersom jag skulle sova hos Moa.
men de löser sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0